poniedziałek, 14 grudnia 2015

KRASNOLUDEK

Z pewnością lubicie bajki i baśnie. No i oczywiście ich bohaterów.
Ja też będąc dzieckiem chętnie i często bywałam w świecie bajek i baśni.
Urzekały mnie baśnie Andersena, a także bajki i baśnie polskie. Zachwycały mnie także ilustracje do nich - ilustracje autorstwa Jana Marcina Szancera.
Dzisiaj opowiem Wam o krasnoludku... Znacie już bajkę Marii Konopnickiej pt." O krasnoludkach i sierotce Marysi"? Oto fragment:
                      " Czy to bajka, czy nie bajka,
                       Myślcie sobie, jak tam chcecie.
                       A ja przecież wam powiadam:
                      Krasnoludki są na świecie! [...]"
                                                    - Maria Konopnicka.

Jak nie znacie to poczytajcie. Zapraszam do lektury.
Ja tymczasem piszę Wam tak o KRASNOLUDKU:

W małej leśnej  chatce
mieszkał sobie mały
Człowieczek
Mówili o nim 
że to jakiś u f o l u d e k
A to po prostu
k r a s n o l u d e k
Mały wesoły leśny ludek
Nosił czerwone ubranko
niebieskie miał oczy
zabawny nosek
W swym domku miał stół   
krzesła i puchowe spanko                    
Na głowę zakładał                               http://supergify.pl/gify-gify/skrzaty.html
śmieszną czapkę
Pracował od świtu
krasnal
https://pixabay.com/pl/krasnal-ogr%C3%B3d-krasnal-ogrodowy-75938/
do wieczora
Zwinny jak mrówka
spokojny, grzeczny
Taka mała, boża krówka
A kiedy przyszła
pora zmierzchu
po kolacji
po dobranocce
spracowany krasnal                 
marzył sobie
o spokojnej nocce.