sobota, 19 grudnia 2015

BOCIEK i ŻABKA


   Witam Was serdecznie w ciepły, jeszcze jesienny dzień. Dzisiaj o zabawie
   boćka z żabką. Wprawdzie bociany odleciały do ciepłych krajów,
   ale możemy je wspomnieć, zanim wrócą z zamorza do nas. Mini
   ciekawostka: - Bociany dziennie przelatują do dwustu kilometrów; 
   zawsze lecą nad lądem i tylko w dzień. 

  Siedzi raz na łące żabka
  Przyszedł bociek
  Patrzy, myśli sobie
  niezła jest u mnie
  na ciebie c h r a p k a
  Widzi to żabka,
  a, że nie gapa
  a do zabawy skora
  Popatrzyła, pomyślała
  Hm, ja nie f a j t ł a p a
  Chcesz się bawić?
  To się bawmy
  Żabka hyc, hyc
https://pixabay.com/pl/bocian-bocian-bia%C5%82y-ciconia-ciconia-430239/
  i już w wodach jeziora
  Bociek chodzi
  dziobem kręci
  Żabka wciąż kusi
  za nos wodzi
  wciąż nęci
  Jak ją zdobyć?
  Co tu zrobić?
  aby była moja          
  Myśli bociek
  Mysli żabka
  Jedno m ą d r e
  Drugie s p r y t n e
  Jedno c w a n e      
  Drugie c h y t r e
  Odpłynęła żabka
  Zmęczył się bociek
  A odpocznę sobie
  Ja z tą żabą mam
  sto p o c i e c h