poniedziałek, 27 marca 2023

ptak i pies

 Dzień dobry, 

dzisiaj opowiem WAM o ptaku i psie.


Siedział ptak w ogrodzie na gałęzi

patrzył na psa przy budzie i myślał

- ja na wolności, on na uwięzi

ja-gdzie chcę, to sobie polecę,

a pies? ciągle przy budzie

trwa w wolnościowej złudzie

hm.. on ma od pana pełną miskę

ja muszę sam zdobyć wszystko 

jak to jest ? co lepsze?

pies ma budę, łańcuch i miskę

pan o niego dba, pełną miskę ma

ja jestem wolnym ptakiem

czasem za tę wolność płacę głodem

zawsze jednak mogę liczyć na przygodę

cóż? w życiu jest zawsze droga do wyboru

musimy ciągle się uczyć, być czujnym

by nasz wybór był właściwym,

a nie takim nieprzemyślanym czy durnym



                      

                                  Pies Labrador Zwierzę Domowe - Darmowe zdjęcie na Pixabay

      

                        https://pixabay.com/pl/photos/ptak-mewa-lataj%c4%85cy-skrzyde%c5%82ka-3158784/