poniedziałek, 13 marca 2023

pada, pada deszcz

 Dzień dobry,

patrząc na krople deszczu pomyślałam sobie tak; poczytajcie proszę:


Czemu pada deszcz ?

przecież mógłby 

z nieba schodzić

kap, kap, kap

pada deszcz

myślę sobie:

czego on jest wieszcz?

zamiast padać,

mógłby schodzić

można by było też

go z góry znosić

zapytasz pewnie;

jak to zrobić?

może podstawić drabinę

może uruchomić do tego

jakąś maszynę

może nowoczesny dźwig

o, ten by deszcz sprowadził

na ziemię w mig

zastanawiam się też

o czym ten deszcz gada?

pewnie jakieś złe i dobre

 rzeczy opowiada

nawet słyszałam jak mówił:

świat jest piękny

trzeba o niego dbać

ludzie są czasem

dobrzy, czasem źli

kap, kap, kap deszcz pada

może zbudować drabinę

taką aż do nieba

w ten sposób deszcz

sprowadzić z nieba trzeba

patrzyłam, patrzyłam, słuchałam

jak deszcz padał

ciągle nowe rzeczy opowiadał

jedno jest pewne kiedy pada deszcz

popatrzcie, posłuchajcie

z pewnością wolny czas

wam się nie będzie dłużył



                   https://pixabay.com/pl/photos/li%c5%9b%c4%87-klon-jesie%c5%84-listowie-botanika-3865014/