czwartek, 28 stycznia 2016

SŁOŃ


Witajcie serdecznie!

Dzisiaj kolejna zgadka:


                            Jestem ze wszystkich
                          zwierząt - chyba
                          największy
                      
                                          Mam piękną trąbę
                                          Najdłuższe zęby
                                          przednie
                                          Najdłuższy nos
                                          i najdłuższą pamięć

Jestem upartym 
wędrowcem                    
https://pixabay.com/pl/s%C5%82o%C5%84-m%C5%82ode-tsavo-kenia-sawanna-175798/

Jeśli trzeba,
potrafię długo
przemierzać

  Lasy w nocy i we dnie,
  żeby zdobyć moją
                                        drogocenną kość
              Poluje na mnie
                                        niejeden gość
Nieraz uciekać
przed nim muszę
Poruszam się lekko,
z wdziękiem i gracją
Choć wyglądam
niezdarnie
                                   Choć jestem taki duży
                                          Chodzę na palcach jak kot


                                    Ja jestem    
                                          .   .   .   Ń.