piątek, 9 marca 2018

Przygoda Agatki

Wybrała się razu pewnego
na spacer A G A T K A
Patrzy wkoło:
tu drzewo, tam krzaczek
Rzeczka, a nieopodal rzeczki
M O S T E K
Na nim  K Ł A D K A
     O!, dziurawa
To nic, woda tylko do kostek
Idzie dalej
Jaka piękna łąka!
Dalej ogród, a w nim
ile kwiatów
Tu stokrotka, tam bławatek
Pędzi A G A T K A
Raz przystaje, raz przyspiesza
Jak tu pięknie, jak tu miło
Czy to naprawdę?
Czy tylko na chwilę 
mi się przyśniło?
Sama sobie nie dowierza
Dla Najmłodszych-Alicja Rupińska
https://pixabay.com/pl/mostek-
dolina-rac%C5%82awki-rzeka-1276180/
          Raptem - o jej, jej...
Gdzie ja jestem?
    A tu słońce się schowało
Pociemniało i zagrzmiało
Popatrzyła, pomyślała
Nie znam tej drogi
Co teraz?
Popędzę ja z powrotem
                                           
Pełna t r w o g i
 wzięła "nogi za pas" i pędzi 
do domu
Biegnie  rozwichrzona
Pędzi jak szalona
Wtem coś się czai
Coś zza krzaka się wyłania
Jakieś czarne zwierzę się skrada
Ojejku, to nasz Burek wesoło ujada
Witaj piesku miły
Jak to dobrze, że tu jesteś         
pies
https://pixabay.com/pl/pies-piesek-rasa-rasowy-border-333487/
Przecież mnie się drogi pomyliły

Ps. Morał taki, że trzeba uważać z samotnymi spacerami,
     gdy się jest jeszcze małym i nie zna drogi.