środa, 20 stycznia 2016

ZGADUJ -ZGADULA-NARYSUJ MNIE - WIATRAK



Witajcie serdecznie. 
Pewnie wielu z Was ma ferie.
Odpoczywajcie, mądrze się bawcie.
Z nowymi siłami wracajcie do szkolnych zajęć.
Dzisiaj rozpocznę dla Was Zgaduj-Zgadulę.
Jest to zbiór moich 40 zagadek.
Pisałam je dla swojej "gromadki" dzieci.
Prezentowałam też w przedszkolu.
A więc zaczynamy:
Zgadnij kim jestem, narysuj mnie!


Dawno, dawno temu
Gdy wiał wiatr
Kręciłem swoimi
r a m i o n a m i
Osuszałem ziemie
Na nich były pola
Wiatrak w Holandii - autorem zdjęcia jest mój syn - Piotr
u p r a w n e
Mieliłem ziarno
Odwiedzali mnie 
r o l n i c y
Było gwarno
Dziś stoję samotny
Czasem odwiedzi mnie
jakaś wycieczka
O takich, jak ja
mówią poeci
- drewniane motyle-
               A ja jestem po prostu

i już wszyscy z pewnością wiedzą, że chodzi o  W -A-R-K

                                                    i tyle....