poniedziałek, 25 stycznia 2016

DROGI CZYTELNIKU - Szukamy kolibra

Witajcie serdecznie. Pozdrawiam i do lektury zapraszam
specjalnym zaproszeniem do czytania, zgadywania, rysowania...


  Jeśli cię mroźna pogoda
  z podwórka wystraszy
  Jeśli ulewny deszcz
  do domu przegoni
  Nie martw się,
  mam receptę na nudę
  Usiądź wygodnie w fotelu
  weź do ręki 
  zgaduj - zgadulę
  Zaproś do zabawy
  Kasię, Olę, Ewę, Ulę
  niech przyjdzie też
  Jacek, Jurek, Julek

              Zapraszamy, zaczynamy...


Mówią o mnie:
najmniejszy i najpiękniejszy
ptak świata
Można mnie znaleźć
w całej Ameryce
Od Alaski do 
Ziemi Ognistej
Jestem niedoścignionym
    https://pixabay.com/pl/koliber-ptak-lata%C4%87-skrzyd%C5%82o-736890/ 
A K R O B A T Ą
Odżywiam się owadami
Rurkowatym językiem
wysysam nektar
z kielicha kwiatów

Z daleka mam wygląd
M O T Y L A
Moje długie i wąskie 
S K R Z Y D Ł A
Są szybkie jak samolotu
Ś M I G Ł A
                                     Kogo szukamy wśród ptaków??????

Rzecz oczywista - k . . i . . a