piątek, 11 grudnia 2015

POWIEDZ mi MAMO

Na początek dedykuję Wam wiersz pt.:"Powiedz mi mamo?". Myślę, ze każde z Was zadaje takie pytania swoim mamom. 



Powiedz mi mamo,
o czym szumią drzewa?
Co śpiewa w górze ptak?
O czym szemrze strumyk?
Czy rak chodzi normalnie
czy wspak?
Co mówią gwiazdy?
O czym opowiada księżyc?
Wędrujący po niebie?
 ..o czym szumią drzewa?
https://pixabay.com/pl/drogi-las-drzewa-drzewo-podr%C3%B3%C5%BC-21205/
Powiedz mi Mamo,                               
...czy w morzu woda jest słona?..zdjęcie- AR
..a jakie jest morze?...- zdjęcie AR
czy w morzu woda jest słona?
A w górach wysoko?
Czy codziennie wschodzi słońce?
Powiedz mi Mamo,
trawa zielona?
A niebo?                               
Czy niebieski
to kolor nieba?
Mamo,
o czym jeszcze wiedzieć?
W życiu trzeba?

???????????????

Posłuchaj dziecko:

drzewa szumią o miłości
Ptak o szczęściu śpiewa
Strumyk szemrze o smutku
A rak?
Rak robi krok do przodu
to znów do tyłu dwa                 
Gwiazdy mówią o życiu
A księżyc?
Księżyc – romantyk zuchwały
..morze.._
https://pixabay.com/pl/morze-boot-seszele-wody-statek-1027999/
opowiada o świecie            
jaki to on jest wspaniały
Woda w morzu
jest rzeczywiście słona
trawa zielona
nasza ziemia ojczysta
czarną jest
i tak bardzo, bardzo
przez nas kochaną
niebieskie niebo
czasem staje się granatowym
nasze sny marzenia
niech będą zawsze kolorowe